de winnaar

‘Drieën’ zijn ijverig en doelgericht. Ze zijn altijd actief en verzaken nooit. Hun belangrijkste doel is winnen. Ze willen namelijk niet verliezen. Om te winnen willen ze ver gaan. Ze kunnen zich aan iedere situatie en omstandigheid aanpassen om maar te winnen. Ze willen zelfs de waarheid wel eens een duwtje geven als dat beter uitkomt om hun doel te bereiken. Het doel heiligt de middelen.

Status en succes


‘Drieën’ zijn altijd bezig omdat ze bang zijn iets te missen. Ze netwerken graag en ontlenen hun eigenwaarde aan hun status. ‘Drieën’ kunnen snel hun netwerk inschakelen om iets voor elkaar te krijgen. Ze volgen alles in de markt op de voet zodat ze weten wat de concurrent doet, wat de trends zijn en waarmee ze succes kunnen boeken. Als ze niet succesvol zijn, vinden ze dat ze als persoon falen. En falen is nu net datgene wat ‘drieën’ vermijden.
De ‘drie’ is de kameleon die alles zal doen om succes te hebben en geaccepteerd te worden. De hang naar status zorgt er ook voor dat ze zich laten voorstaan op hun huis, auto, partner, hun succesvolle acties uit het verleden en hun titel of functie. Het komt dus nogal eens voor dat ‘drieën’ zich voorstellen door hun titel of beroep aan hun naam toe te voegen.

Willen winnen


‘Drieën’ willen de beste zijn. Ze genieten in concurrerende posities. Als ze een sterke concurrent hebben zijn ze op hun best. Als ze al de beste zijn verslapt hun aandacht nog wel eens. Het zijn leiders die altijd een oplossing vinden en het negatieve in iets positiefs omzetten. Ze zijn praktisch en ondernemend. Ze zijn zelfverzekerd, vooral als ze succes hebben. Als ze alleen zijn en geen succes hebben worden ‘drieën’ onzekere piekeraars. ‘Drieën’ zijn teamwerkers die vaak op hun gevoel afgaan maar altijd hun verstand erbij houden. Ze kunnen echter moeilijk bij hun emoties. Ze mogen niet huilen want dat komt hun imago niet ten goede. Ze kunnen heel goed meerdere projecten tegelijk aan. Ze zijn goed in marketing en hechten ook belang aan dat instrument. ‘Drieën’ vind je veel in leidinggevende functies, in marketingposities, vertegenwoordiging en verkoop. Ze werken vaak in imago bepalende functies of bij imago gevoelige bedrijven. Ze zijn in staat om meerdere denkpatronen los te laten op een doel. Ze passen zich aan, aan het imago aan dat verlangd wordt. ‘Drieën’ zijn in staat om alles opzij te zetten om het doel te bereiken. Het zijn dus ideale sporters die niet rusten voor ze kampioen zijn. Hun grootste angst is om afgewezen te worden, en hun grootste verlangen om geaccepteerd te worden.

(Bron: Willem Jan van de Wetering)